Tanácsok a mérleget figyelő Mérlegnek: a helyes diéta kulcsa

A helyes diéta nem csupán a test egészségén, de a közérzeten is sokat javíthat. Kedves Mérleg, aki ezt éppen olvasod: bizonyára gyakran aggodalmaskodsz túlzottan, aminek következtében nyúzottnak, kimerültnek érezheted magad.

A helyes diéta számodra is a változás kulcsa lehet, azon felül, hogy változatosan és elégségesen, de nem túl falánkan étkezel, próbálj minden nap minden íznek (édes, sós, csípős, savanyú, keserű, fanyar) megfelelő táplálékot magadhoz venni. Ez segíthet a napjaid kiegyensúlyozottabb megélésében, a közérzeted javulásában. Túl torkos azért ne légy – noha érdemes minden ízt képviseltetned a napi menün, kerüld a szélsőségeket!

Az alábbi felsorolás segítséget nyújt annak eldöntésében, mely ételek milyen ízt nyújtanak.

Édes: méz, édesburgonya, tejtermékek
Sós: sós mogyoró, szójaszósz, tengeri só (ételek ízesítéséhez)
Csípős: csípős fűszernövények, úgy mint hagyma, fokhagyma, erős paprika, chili, torma, illetve gyömbérgyökér
Savanyú: citrusok, friss, cukrozatlan bogyós növények, hibiszkusztea
Keserű: a sötétzöld és világossárga zöldségnövények általában

 

Fanyar: tea, bab, hüvelyes zöldségek

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

loading...